מאמרים

Articles

חיפוש

More articles​

מאמרים נוספים

Right for you

מוצרים מומלצים

Contact us

למידע נוסף

מה הקשר בין אכילת בשר לבניית שריר?

מה הקשר בין אכילת בשר לבניית שריר?

מה הקשר בין אכילת בשר לבניית שריר?

בשר ומסת שריר

חשיבותו של הבשר בבניית מסת שריר

שלום לקרניבורים, לחובבי הכושר, ולקרניבורים חובבי הכושר.

האם אי פעם חשבתם על למה בשר כל כך חשוב בבניית השרירים? למה כולם ממליצים לאכול בשר ועוף אחרי האימון, ומה הקשר בכלל בין בשר למסת שריר?

בדיוק כדי לענות על השאלות האלה כתבנו עבורכם את הפוסט הבא. אז בואו לא נחכה הרבה ונצלול לתוך העולם המרגש של חלבון, בשר ושרירים!

בבשר יש חלבון, והוא עוזר לגדילת השרירים

תפקיד החלבון בהתפתחות השרירים

חלבון הוא כמו אבני הבניין של השרירים שלנו. בלעדיו, השרירים שלנו לא יגדלו, וגם לא יתקנו את עצמם אחרי המאמץ שהשקענו באימון.
כשאנחנו מתאמנים, אנחנו יוצרים קרעים זעירים בשרירים שלנו. מי שמתקן את הקרעים האלה הוא החלבון, מה שעוזר להפוך את השרירים שלנו לגדולים וחזקים יותר. דמיינו את החלבון כמו גיבור על שנכנס לגוף שלנו, ותמיד מוכן לרפא ולתקן!

למה בשר הוא מקור מועדף לחלבון עבור מפתחי גוף?

ובכן, בשר הוא מאכל שמכיל הרבה חלבון איכותי שגופנו יכול להשתמש בו בקלות לשיקום וצמיחה של השרירים. בנוסף, הוא גם עשיר בחומרים מזינים חיוניים כמו ברזל ואפילו ויטמין B12. לכן, כאשר מפתחי גוף (בודי-בילדרים) אוכלים סטייק עסיסי או חזה עוף בגריל, הם לא רק משביעים את בלוטות הטעם שלהם, הם גם מאכילים את השרירים שלהם בחלבון שהוא צריך כדי לגדול.

השוואת תכולת החלבון בבשר מול מקורות חלבון אחרים


כשזה מגיע לחלבון, לא כל החלבונים נולדו שווים. בואו נסתכל על המספרים.

מנה של 100 גרם של חזה עוף, בחירה פופולרית, מכילה כמות עצומה של 22-23 גרם חלבון. 100 גרם אנטריקוט יכיל 27 גרם חלבון ל-100 גרם.

השוו את זה לאותה כמות של טופו, מקור חלבון נפוץ על בסיס צמחי, שיש בו רק 17 גרם חלבון. אפילו מזון עשיר בחלבון כמו עדשים מציע רק 9 גרם חלבון ל-100 גרם. קל מאוד לראות שהבשר הוא מלך החלבון!

סיבה נוספת שבגללה מפתחי גוף אוהבים בשר (חוץ מהטעם כמובן) היא שבשר מכיל גם חומצות אמינו חיוניות שהגוף שלנו לא יכול לייצר בעצמו. חומצות אמינו אלו חיוניות לצמיחת השריר ולשיקום. בנוסף, בבשר יש הרבה ברזל, אבץ וויטמינים מקבוצת B, כולם תומכים בגוף בריא וחזק. אין זה פלא שבודי-בילדרים בוחרים בבשר כדי לשפר את יעילות האימונים ואת ההתאוששות שלהם!

אכילת בשר לחיזוק שרירים

איך לשלב בשר בתזונה בונה שרירים?

הוספת בשר לתזונה שלכם קלה ממה שאתם חושבים.

התחילו בבחירת נתחי בשר רזים כמו חזה עוף, הודו או בשר בקר רזה. הם מכילים הרבה חלבון ורכיבי תזונה חיוניים שהשרירים שלכם משתוקקים להם. אתם יכולים לצלות, לאפות או לטגן אותם כדי לשמור עליהם בריאים וטעימים. זכרו לשלב מגוון ירקות וגם קצת פחמימה עם הבשר כדי להגיע לתזונה מאוזנת. ואל תשכחו לשתות הרבה מים כדי לעזור לגוף שלכם לעכל את החלבון.

דוגמא לארוחות המבוססות על בשר לעלייה בשריר

  • מוקפץ עוף: זוהי ארוחה מהירה וקלה עמוסה בחלבון. פשוט מקפיצים במחבת קצת חזה עוף עם הירקות האהובים עליכם ומגישים אותם על אורז.
  • קציצות בקר:  מקור נהדר לחלבון רזה. אפשר להגיש אותן עם ספגטי ותוספת של ברוקולי מאודה.
  • סטייק בקר: נתח רזה של סטייק בקר הוא מעצמת חלבון. צולים אותו ומגישים עם תוספת של בטטה ושעועית ירוקה.

שילוב בשר בתפריט עלייה במסה הוא לא רק מועיל אלא גם טעים. זכרו, המפתח הוא לבחור נתחי בשר רזים ולשלב אותם עם מגוון ירקות.

איך בשר תורם לצמיחת השריר? הסבר מדעי

בשר הוא מאכל עשיר בחלבון, וחלבון הוא חיוני לצמיחת השריר. כשאנחנו אוכלים בשר, הגוף שלנו מפרק את החלבון לחומצות אמינו. חומצות אמינו אלו משמשות לאחר מכן לתיקון ובניית סיבי שריר חדשים. תהליך זה נקרא סינתזת חלבון.

מאכלים המכילים הרבה חלבון

מאכלחלבון ל-100 גרם
בשר בקר26
עוף27
ביצה13
סלמון20
טונה23
גבינה צהובה25
גבינת קוטג’11
שקדים21
חומוס8
עדשים9

תפריט לדוגמה — בוקר, צהריים וערב

ארוחת בוקר

ביצים טרופות עם תרד וגבינת קוטג’

ארוחת צהרים

סלט עוף בגריל עם ירקות בתנור

ארוחת ערב

סטייק סינטה עם ברוקולי צלוי ובטטה

לסיכום

בפוסט הזה ראינו את היתרונות שבאכילת בשר לצורך בניית מסת שריר. הסברנו איך החלבון פועל כ”אבני בניין” לשרירים שלנו, תוך תיקון וחיזוק סיבי השריר לאחר האימון.

בשר מציע חלבון איכותי, עשיר בחומצות אמינו חיוניות, ברזל, אבץ וויטמינים מקבוצת B, כל אלה תורמים לבניית שריר ושיקום מהיר. ראינו השוואה בין תכולת החלבון בבשר לבין מקורות חלבון אחרים, והבנו עד כמה הבשר (והעוף) עליונים בכמות החלבון ובאיכותו.

מחפשים בשר באילת? אנחנו בקצבית חגיגת בשרים נשמח לעזור לכם לבחור את הנתח המתאים ביותר.

הטופס נשלח בהצלחה!

Thanks for contacting us

ניצור איתך קשר בהקדם.

לפרטים נוספים 08-6163363

דילוג לתוכן